Budżet partycypacyjny Warszawa 2015

Notatka ze spotkania w Biurze Drogownictwa i Komunikacji, w siedzibie Inżyniera Ruchu m.st. Warszawy. W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:

1. Krzysztof Opasiński - AZET Sp. z o.o.

2. Aleksander Buczyński - Zielone Mazowsze

3. Rafał Muszczynko - Zielone Mazowsze

4. Juliusz Grzybowiecki - Biuro Drogownictwa i Komunikacji / Inżynier Ruchu

Na spotkaniu ustalono:

Marymoncka - Ogólna

w sprawie zamiennej ścieżki rowerowej projektowanej w rejonie skrzyżowania ul. Marymoncka - ul. Żeromskiego - ul. Słowackiego oraz przy ul. Słodowiec i ul. Ogólnej (wg projektu firmy AZET Sp. z o.o., pismo AZ/MAR/14/07 z dn. 11.11.2006 r.)

1. Odsunąć ciąg pieszy i ścieżkę rowerową od narożnika skrzyżowania ul. Żeromskiego - ul. Słowackiego,

2. Przeanalizować prowadzenie ścieżki i chodnika przy granicy pasa drogowego,

3. Połączyć chodnik wzdłuż ul. Słowackiego schodami z chodnikiem prowadzącym do przystanków pod estakadami pozostawiając istniejącą pochylnię dla niepełnosprawnych.

Waryńskiego

w sprawie ścieżki rowerowej projektowanej wzdłuż ul. Waryńskiego na odc. od ul. Batorego do ul. Koszykowej (wg projektu firmy AZET Sp. z o.o., pismo AZ/MAR/15/06 z dn. 10.10.2006 r.)

1. Na Pl. Konstytucji ścieżka wg wariantu I oraz prowadzenie za kioskiem (rej. skrzyż. z ul. Śniadeckich),

2. Poszerzyć chodnik pomiędzy ul. Śniadeckich i ul. Nowowiejską do min. 3,0 m oraz skrócić miejsca postojowe prostopadłe,

3. Rejon północnej głowicy stacji Metro Politechnika: nie projektować ciągu pieszo-rowerowego, obniżyć obmurowania wyjścia z metra dla uzyskania widoczności, zlikwidować min. 2,0 m murku przy pochylni, odsunąć schody przy ul. Jaworzyńskiej od ścieżki i zastosować wygrodzenia przy wiatach autobusowych,

4. Przeanalizować możliwość poprowadzenia kładki dla rowerów nad wjazdem do garażu (ul. Jaworzyńska),

5. Wyłagodzić łuki przy ul. Polnej,

6. Wyłagodzić łuki w rej. Ronda Jazdy Polskiej,

7. Doprowadzić łącznik ścieżki rowerowej do granicy pasa drogowego (na zachód od Pomnika Jazdy Polskiej),

8. Zabezpieczyć chodnik przed parkowaniem w rejonie przystanku autobusowego po południowo-zachodniej stronie ronda,

9. Wyłagodzić łuki ścieżki rowerowej na odc. pomiędzy rondem a ul. Batorego,

10. Doprowadzić dodatkowy chodnik do przejścia dla pieszych przez ul. Waryńskiego przy ul. Batorego,

11. Zwiększyć łuki na połączeniu z istniejącą ścieżką wzdłuż ul. Batorego.

Sobieskiego Bis

w sprawie zamiennej ścieżki rowerowej projektowanej przy ul. Sobieskiego-BIS na odc. od Al. Wilanowskiej do ul. Płaskowickiej (wg projektu firmy AZET Sp. z o.o., pismo AZ/SOB/83/2006 z dn. 16.10.2006 r.)

1. Należy uzyskać azyle dla rowerów uwzględniające planowane torowisko tramwajowe,

2. Zwiększyć promienie na łukach ścieżki rowerowej na skrzyżowaniu z ul. Projektowaną 8,

3. Przy skrzyżowaniu z Osią Królewską doprojektować ścieżkę w kierunku południowym (na południowo wschodnim narożniku skrzyżowania),

4. Przy wiatach przystankowych wykonać ogrodzenia uniemożliwiające wyjście na ścieżkę bezpośrednio przy wiacie,

5. Przy południowo wschodnim narożniku skrzyżowania z Al. Wilanowską zwiększyć łuk na ścieżce rowerowej do min. 8,0 m,

Na tym spotkanie zakończono i podpisano w 3 egz.