Przejście dla pieszych przez ul. Andersa przy pl. Bankowym
Mikołaj Pieńkos, 2014.05.31
Projekt do budżetu partycypacyjnego Dzielnicy Śródmieście.
Wyznaczenie brakującego przejścia dla pieszych na pl. Bankowym przez ul. Andersa
Wyznaczenie naziemnego przejścia dla pieszych po północnej stronie pl. Bankowego przez jezdnię ul. Andersa (przy Kinie Muranów). Pasy w tym miejscu znacznie ułatwią dostanie się na drugą stronę ulicy - obecnie w tym celu trzeba nadłożyć 500 m. Realizacja projektu nie pogarsza sytuacji kierowców samochodów ani komunikacji publicznej.
Lokalizacja: ul. Andersa, północny wlot skrzyżowania z al. Solidarności (pl. Bankowy)
Projektodawca: Mikołaj Pieńkos.
Opis
Projekt zakłada wyznaczenie naziemnego przejścia dla pieszych przez wlot ul. Andersa na pl. Bankowy. W tym celu należy usunąć barierki wygradzające jezdnie, obniżyć krawężniki, wymalować pasy dla pieszych, dodać sygnalizatory i przesunąć jeden sygnalizator dla kierowców jadących ul. Andersa. Projekt nie ingeruje w fazy sygnalizacji - nie pogarsza warunków jazdy samochodów i komunikacji miejskiej. Znacznie ułatwia za to poruszanie się pieszych, których jest w tym rejonie bardzo wielu (ze względu na przystanki tramwajowe i autobusowe, restauracje, urzędy, kino, osiedle Muranów). Pomysł został pozytywnie zaopiniowany przez Inżyniera Ruchu (pismo BD-IR-IO-OR.152.88.2012.AZY(2)). Rejon skrzyżowania jest objęty gwarancją do końca 2014 r. co oznacza, że można zrealizować projekt w ramach budżetu na 2015 r. Projekt wymaga uzgodnienia z ZDM.
Uzasadnienie
Realizacja projektu pozwoli wygodnie i bezpiecznie pokonać ruchliwy węzeł komunikacyjny - skrzyżowanie ul. Andersa i al. Solidarności, w szczególności dostać się na przystanki tramwajowe. Osoby niepełnosprawne, starsze, z bagażem lub wózkiem muszą w tej chwili nadkładać 500 m, by przedostać się przez ulicę bez schodzenia po schodach. Dla wszystkich pasażerów przejście dla pieszych będzie stanowiło wygodę i oszczędność czasu, jednocześnie nie pogarszając warunków jazdy autem i komunikacją miejską. Projekt jest zgodny ze strategią transportową Warszawy, która zakłada uprzywilejowanie pieszych w centrum miasta.
Wstępny kosztorys
Projekt: 25.000 zł
Usunięcie barierek: 1.000 zł
Obniżenie krawężników: 2.000 zł
Malowanie pasów: 5.000 zł
Montaż sygnalizacji: 50.000 zł
Znaki drogowe: 2.000 zł
RAZEM: 85.000 zł
Kwota po weryfikacji: 1.012.200 zł
Zobacz także
Więcej o projekcie na stronie Forum Rozwoju Warszawy:
forumrozwoju.waw.pl/artykuly/poprzyj-wniosek-o-nowe-przejscie-dla-pieszych-na-pl-bankowym/
Wynik głosowania
Projekt zdobył 1017 głosów (10% głosujących), zajął 11. miejsce w dzielnicy Śródmieście i został wybrany do realizacji. Dziękujemy!